Uw directe hulp bij verlies of diefstal

Handig & goed geregeld

Veelgestelde vragen


Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie? Stuur dan een e-mail naar info@sospersonalservice.nl. U kunt onze helpdesk ook bellen via 010 – 264 60 40. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor u bereikbaar.

Algemeen

Wat is SOS Personal Service?
SOS Personal Service is een dienst die uit verschillende onderdelen bestaat. Onze dienst biedt u onder meer hulp bij verlies en diefstal. Wij zetten hieronder de belangrijkste kenmerken van de dienst voor u op een rij:

- Met de blokkeerservice blokkeert u met één telefoontje al uw geregistreerde financiële kaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
- Bent u al uw financiële kaarten en geld op uw reis kwijtgeraakt? SOS Personal Service kan dan een voorschot aan u verstrekken zodat u uw reis voort kunt zetten.
- Ook kunt u gebruik maken van de sleutelretourservice en bagage-opspoorservice.
- Registreert u uw identiteitsbewijs met vervaldatum? Met de herinneringsservice stuurt SOS Personal Service u tijdig een herinnering zodat u uw identiteitsbewijs op tijd kunt vernieuwen.
- Uw gezinsleden kunnen ook gebruik maken van de voordelen van SOS Personal Service.

Wie is SOS Personal Service?
SOS Personal Service wordt uitgevoerd door DataBase Fulfilment B.V. en SOS International Amsterdam. Uw (online) dossier (de registratie van uw gegevens, de opslag, het beheer) en de helpdesk worden verzorgd door DataBase Fulfilment B.V.. Zij heeft al jaren ervaring met soortgelijke beveiligde services voor diverse banken en verzekeringen. SOS Personal Service is gekoppeld aan de alarmcentrale SOS International Amsterdam. Daar kunt u telefonisch terecht in geval van nood.

DataBase Fulfilment B.V. is gevestigd aan de Rietbaan 6, 2908 LP Capelle aan den IJssel. Inschrijving Kamer van Koophandel Rotterdam onder nummer 24305044. SOS International is gevestigd aan de Hoogoorddreef 58, 1101 BE Amsterdam. Inschrijving Kamer van Koophandel Amsterdam onder nummer 33171493.

Gebruik en dossier

Hoe kan ik mij voor SOS Personal Service aanmelden?
U kunt zich aanmelden voor SOS Personal Service door bovenaan deze pagina op “Aanmelden” te klikken en de instructies te volgen. Maar u kunt ook contact opnemen met onze helpdesk. Stuur hiervoor een e-mail naar info@sospersonalservice.nl, bel naar 010 – 264 60 40 of stuur een brief naar SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel.

Wat betaal ik voor SOS Personal Service?
U betaalt per jaar €19,95 voor SOS Personal Service.

Hoe kan ik wijzigingen en/of nieuwe gegevens voor mijn dossier doorgeven?
U kunt wijzigingen voor uw SOS Personal Service dossier zelf online doorvoeren door in te inloggen op Mijn Personal Service. Ook kunt u telefonisch of per post wijzigingen doorgeven aan onze helpdesk, 010 – 264 60 40 of SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel.

Welke gegevens kan ik registreren?
U kunt verschillende gegevens registeren zoals financiële kaarten en waardevolle documenten en eigendommen. Voorbeelden van uw waardevolle documenten en eigendommen zijn identiteitsbewijzen, sieraden, medicijngebruik, verzekeringspolissen of kunstwerken.

Kan ik de gegevens van anderen in mijn dossier registreren?
U kunt de gegevens van uw gezinsleden, die woonachtig zijn op hetzelfde adres, ook in uw dossier registeren.

Hoe kan ik mijn SOS Personal Service opzeggen?
U kunt uw SOS Personal Service opzeggen door een e-mail of brief te sturen naar onze helpdesk, info@sospersonalservice.nl of SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel. Vermeld bij uw opzegging uw lidmaatschapsnummer en NAW-gegevens (deze gegevens hebben wij nodig om uw SOS Personal Service op te kunnen zeggen).

Mijn Personal Service

Wat is Mijn Personal Service?
Mijn Personal Service is een beveiligde omgeving waar u online uw dossier kunt inzien en bijwerken. Om hiertoe toegang te hebben, heeft u een gebruikersnaam, een wachtwoord en een met ons gecontroleerd e-mailadres nodig.

Waarom is mijn e-mailadres nodig?
Om goed gebruik te maken van Mijn Personal Service hebben wij een e-mailadres van u nodig. Dan kunt u bijvoorbeeld zelf uw wachtwoord opnieuw instellen als u die bent vergeten en informeren wij u indien u uw gebruikersnaam of wachtwoord heeft gewijzigd. Na registratie van een e-mailadres of na het wijzigen van uw e-mailadres sturen wij u een e-mail met het verzoek om dat e-mailadres aan ons te bevestigen. Alleen dan weten wij zeker dat u de eigenaar bent en wij u hierop kunnen bereiken. Na een geslaagde controle ontvangt u een e-mail van ons met uw gebruikersnaam.

Ik kan niet inloggen, wat kan ik doen?
Om in loggen heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Bent u uw wachtwoord vergeten of heeft u deze niet ontvangen? Dan kunt u deze zelf instellen. Ga hiervoor naar onze website, vervolgens naar ‘Inloggen’ en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Let op, dit kunt u alleen doen als wij een gecontroleerd e-mailadres van u hebben. Indien u nog geen e-mailadres heeft opgegeven of deze nog niet aan ons heeft bevestigd, neemt u dan telefonisch contact op met onze helpdesk. Ook voor uw gebruikersnaam neemt u telefonisch contact op met onze helpdesk.

Bestellen

Kan ik extra sleutelhangers, bagagelabels en/of stickervellen bestellen? En hoe doe ik dit?
U kunt extra sleutelhangers, bagagelabels en/of stickervellen bestellen door contact op te nemen met onze helpdesk. Stuur hiervoor een e-mail naar info@sospersonalservice.nl of bel naar 010 – 264 60 40. Ook kunt u een brief sturen naar SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel.

Vermeld bij uw bestelling de producten die u wilt bestellen, uw lidmaatschapsnummer en NAW-gegevens (deze gegevens hebben wij nodig om uw bestelling te kunnen verwerken). Om uw bestelling verder te kunnen verwerken, dient u ook aan te geven van welk IBAN (rekeningnummer) wij de kosten van uw bestelling mogen afschrijven.

Wat zijn de kosten van mijn bestelling?
De kosten van uw bestelling hangt af van de producten die u bestelt en het aantal. Naast de kosten voor de producten die u bestelt, betaalt u €1,50 administratie- en verzendkosten per bestelling. De kosten voor de producten zijn als volgt.

- Sleutelhanger: €3,50 per stuk
- Bagagelabel: €2,00 per stuk
- Stickervel: €2,00 per vel

Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?
U betaalt middels automatische incasso voor uw bestelling. Bij het plaatsen van uw bestelling geeft u hiervoor een eenmalige machtiging aan SOS Personal Service.

Hulp bij verlies en diefstal

Welke hulp biedt SOS Personal Service bij verlies en diefstal?
SOS Personal Service biedt u de volgende hulp bij verlies en diefstal.

- Met één telefoontje blokkeert u al uw geregistreerde financiële kaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
- Bent u al uw financiële kaarten en geld op uw reis kwijtgeraakt? SOS Personal Service kan dan een voorschot aan u verstrekken zodat u uw reis voort kunt zetten.
- Als uw verloren sleutelbos en bagage worden gevonden, dan kan SOS Personal Service deze aan u terugbezorgen.
- Alle waardevolle gegevens van u en uw gezinsleden kunt u handig op één plek bewaren, bij calamiteiten zoals verlies en diefstal kunt u snel een overzicht van uw gegevens opvragen.

Hoe kan ik mijn gestolen/verloren kaarten blokkeren?
Voor het blokkeren van uw kaarten belt u met onze alarmcentrale, +31 (0)88 112 9000.

Wat is noodgeld?
Noodgeld is het voorschot dat SOS Personal Service aan u kan verstrekken als u al uw financiële kaarten en geld op uw reis bent kwijtgeraakt. Dit voorschot, van maximaal €1.000, dient u terug te betalen aan SOS Personal Service.

Wat zijn de kosten voor noodgeld?
Voor het verstrekken van noodgeld en de terugbetaling ervan betaalt u administratiekosten. Deze administratiekosten worden in rekening gebracht bij de terugbetaling van het voorschot dat u heeft ontvangen. Deze zijn als volgt.

- Noodgeld tot en met €500: administratiekosten van €13,20.
- Noodgeld van €501 tot en met €1.000: administratiekosten van €17,60.

Sleutelretourservice

Hoe werkt de sleutelretourservice?
Als klant van SOS Personal Service ontvangt u van ons bij uw welkomstpakket een uniek genummerde sleutelhanger. Bevestig deze sleutelhanger aan sleutelbos. Als uw verloren sleutelbos wordt gevonden en de eerlijke vinder deze naar ons stuurt, dan kunnen wij uw sleutelbos met behulp van het unieke nummer identificeren en aan u terugsturen.

Wat zijn de kosten voor het terugsturen van mijn sleutelbos?
SOS Personal Service stuurt uw sleutelbos binnen Nederland kosteloos naar u terug.

Bagage-opspoorservice

Hoe werkt de bagage-opspoorservice?
Als klant van SOS Personal Service ontvangt u van ons bij uw welkomstpakket een uniek genummerde bagagelabel. Bevestig deze bagagelabel aan bagage. Als uw verloren bagage wordt gevonden en de eerlijke vinder contact opneemt met onze alarmcentrale, dan kunnen wij uw bagage met behulp van het unieke nummer identificeren. Onze alarmcentrale neemt vervolgens contact met u op, u kunt uw bagage dan laten terugbezorgen of zelf ophalen.

Wat zijn de kosten voor het terugbezorgen van mijn bagage?
De kosten voor het terugbezorgen van uw bagage is situationeel en is daardoor niet vooraf in bedragen uit te drukken. Als er bij onze alarmcentrale een melding is gemaakt dat uw bagage is gevonden, dan zal zij contact met u opnemen. Indien u het wenst, dan kan de alarmcentrale het terugbezorgen van uw bagage faciliteren. Tijdens het gesprek met de alarmcentrale kunt u afspraken maken over het terugbezorgen van uw bagage en de bijbehorende kosten.

Herinneringsservice

Hoe werkt de herinneringsservice?
Indien u uw identiteitsbewijs met een vervaldatum registreert, dan stuurt SOS Personal Service u uiterlijk twee maanden voor de geregistreerde vervaldatum een herinnering zodat u uw identiteitsbewijs op tijd bij uw gemeente kunt vernieuwen.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met SOS Personal Service? En op welke tijden?
Voor noodgevallen belt u met onze alarmcentrale, zij is gedurende het jaar 24 uur per dag en 7 dagen in de week voor u bereikbaar via +31 (0)88 112 9000.

Voor vragen of meer informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor u bereikbaar.

- E-mail: info@sospersonalservice.nl
- Contactformulier
- Telefoon: 010 – 264 60 40
- Post: SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel