Jouw slimme digitale kluis

Veelgestelde vragen


Hieronder vindt je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen of wil je meer informatie? Stuur dan een e-mail naar info@sospersonalservice.nl. Je kunt onze helpdesk ook bellen via 010 – 264 60 40. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor jou bereikbaar.

Algemeen

Wat is SOS Personal Service?
SOS Personal Service is een dienst die uit verschillende onderdelen bestaat. Onze dienst biedt jou onder meer hulp bij verlies en diefstal en biedt jou op eenvoudige wijze een digitale kluis aan waar je alles wat jij belangrijk vindt in kunt registreren. Wij zetten hieronder de belangrijkste kenmerken van de dienst voor jou op een rij:

- Met de blokkeerservice blokkeer je met één telefoontje al jouw geregistreerde financiële kaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
- Ben je al uw financiële kaarten en geld op jouw reis kwijtgeraakt? SOS Personal Service kan dan een voorschot aan jou verstrekken zodat je jou reis voort kunt zetten.
- Ook kan je gebruik maken van onze RetourService.
- Registreer je identiteitsbewijzen of abonnementen met vervaldatum? Met onze herinneringsservice stuurt SOS Personal Service jou tijdig een herinnering zodat je zaken op tijd kunt vernieuwen of stopzetten.
- Jouw gezinsleden kunnen ook gebruik maken van de voordelen van SOS Personal Service.

Wie is SOS Personal Service?
SOS Personal Service wordt uitgevoerd door DataBase Fulfilment B.V. en SOS International Amsterdam. Jouw (online) dossier (de registratie van jouw gegevens, de opslag, het beheer) en de helpdesk worden verzorgd door DataBase Fulfilment B.V.. Zij heeft al jaren ervaring met soortgelijke beveiligde services voor diverse banken en verzekeringen. SOS Personal Service is gekoppeld aan de alarmcentrale SOS International Amsterdam. Daar kan je telefonisch terecht in geval van nood.

DataBase Fulfilment B.V. is gevestigd aan de Molenbaan 13, 2908 LL Capelle aan den IJssel. Inschrijving Kamer van Koophandel onder nummer 24305044. SOS International is gevestigd aan de Rietbaan 40-42, 2908 LP Capelle aan den IJssel. Inschrijving Kamer van Koophandel onder nummer 33171493.

Gebruik en dossier

Hoe kan ik mij voor SOS Personal Service aanmelden?
Je kan je aanmelden voor SOS Personal Service door bovenaan deze pagina op “Aanmelden” te klikken en de instructies te volgen. Maar je kan ook contact opnemen met onze helpdesk. Stuur hiervoor een e-mail naar info@sospersonalservice.nl, bel naar 010 – 264 60 40 of stuur een brief naar SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel.

Wat betaal ik voor SOS Personal Service?
Je betaalt per jaar €19,95 voor SOS Personal Service.

Hoe kan ik wijzigingen en/of nieuwe gegevens voor mijn dossier doorgeven?
Het meest eenvoudig en snel kan je wijzigingen voor jouw SOS Personal Service dossier zelf online doorvoeren door in te inloggen op SOS Personal Service. Ook kan je telefonisch of per post wijzigingen doorgeven aan onze helpdesk, 010 – 264 60 40 of SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel.

Welke gegevens kan ik registreren?
Je kunt alles wat jij belangrijk vindt registreren in een van de rubrieken die wij al voor jou hebben aangemaakt in jouw persoonlijke dossier. Je moet dan bijvoorbeeld denken aan Kaarten, Mobiele telefoons, Identiteitsbewijzen, Documenten, SOS contacten en een algemene rubriek met Nuttige informatie.

Kan ik de gegevens van anderen in mijn dossier registreren?
Je kunt de gegevens van al jouw gezinsleden, die woonachtig zijn op hetzelfde adres, ook in jouw dossier registeren.

Hoe kan ik mijn SOS Personal Service opzeggen?
Je kan jou SOS Personal Service opzeggen door een e-mail of brief te sturen naar onze helpdesk, info@sospersonalservice.nl of SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel. Vermeld bij jouw opzegging jouw lidmaatschapsnummer en NAW-gegevens (deze gegevens hebben wij nodig om jouw SOS Personal Service op te kunnen zeggen).

Beheer van jouw gegevens

Toegang tot jouw online dossier?
SOS Personal Service is een beveiligde omgeving waar je online jouw dossier kunt inzien en bijwerken. Om hiertoe toegang te hebben, heb je een gebruikersnaam, een wachtwoord en een met ons gecontroleerd e-mailadres nodig.

Waarom is mijn e-mailadres nodig?
Om goed gebruik te maken van Mijn Personal Service hebben wij een e-mailadres van jou nodig. Dan kan je bijvoorbeeld zelf jouw wachtwoord opnieuw instellen als je die bent vergeten en informeren wij je indien je jouw gebruikersnaam of wachtwoord heeft gewijzigd. Na registratie van een e-mailadres of na het wijzigen van jouw e-mailadres sturen wij je een e-mail met het verzoek om dat e-mailadres aan ons te bevestigen. Alleen dan weten wij zeker dat jij de eigenaar bent en wij jou hierop kunnen bereiken. Na een geslaagde controle ontvang je een e-mail van ons met jouw gebruikersnaam.

Ik kan niet inloggen, wat kan ik doen?
Om in loggen heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Ben je jouw wachtwoord vergeten of heb je deze niet ontvangen? Dan kan je deze zelf instellen. Ga hiervoor naar onze website, vervolgens naar ‘Inloggen’ en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Let op, dit kan je alleen doen als wij een gecontroleerd e-mailadres van jou hebben. Indien je nog geen e-mailadres heeft opgegeven of deze nog niet aan ons heeft bevestigd, neem dan telefonisch contact op met onze helpdesk. Ook voor jouw gebruikersnaam neem je telefonisch contact op met onze helpdesk.

Bestellen

Kan ik extra RetourService items bestellen? En hoe doe ik dit?
Je kan eenvoudig online in jouw persoonlijke dossier extra sleutelhangers, labels en/of stickers bestellen. Alle unieke codes die op de artikelen staan leggen wij direct voor jou vast in jouw dossier. De artikelen kan je direct in gebruik nemen na ontvangst, optioneel geef je in jouw dossier aan waar de artikelen aangehangen of opgeplakt zijn.

Wat zijn de kosten van mijn bestelling?
De kosten van jouw bestelling hangt af van de producten die je bestelt en het aantal. Naast de kosten voor de producten die je bestelt, betaal je €1,50 administratie- en verzendkosten per bestelling.

Hoe kan ik voor mijn bestelling betalen?
Je betaalt middels automatische incasso voor jouw bestelling. Bij het plaatsen van jouw bestelling geef je hiervoor een eenmalige machtiging aan SOS Personal Service.

Hulp bij verlies en diefstal

Welke hulp biedt SOS Personal Service bij verlies en diefstal?
SOS Personal Service biedt jou de volgende hulp bij verlies en diefstal.

- Met één telefoontje blokkeert je al jouw geregistreerde financiële kaarten en SIM-kaarten van mobiele telefoons.
- Ben je al jouw financiële kaarten en geld op jouw reis kwijtgeraakt? SOS Personal Service kan dan een voorschot aan jou verstrekken zodat je jouw reis voort kunt zetten.
- Als jouw verloren RetourService items worden gevonden, dan kan SOS Personal Service deze aan jou terugbezorgen of je in contact brengen met de eerlijke vinder.
- Alle waardevolle gegevens van jou en jouw gezinsleden kan je handig op één plek bewaren, bij calamiteiten zoals verlies en diefstal kan je snel een overzicht van jouw gegevens opvragen.

Hoe kan ik mijn gestolen/verloren kaarten blokkeren?
Voor het blokkeren van jouw kaarten bel je met onze alarmcentrale, +31 (0)88 112 9000.

Wat is noodgeld?
Noodgeld is het voorschot dat SOS Personal Service aan jou kan verstrekken als je al jouw financiële kaarten en geld op jouw reis bent kwijtgeraakt. Dit voorschot, van maximaal €1.000, dien je terug te betalen aan SOS Personal Service.

Wat zijn de kosten voor noodgeld?
Voor het verstrekken van noodgeld en de terugbetaling ervan betaal je administratiekosten. Deze administratiekosten worden in rekening gebracht bij de terugbetaling van het voorschot dat je ontvangen hebt. Deze zijn als volgt.

- Noodgeld tot en met €500: administratiekosten van €15,-.
- Noodgeld van €501 tot en met €1.000: administratiekosten van €20,-.

RetourService

Nieuw
Met ingang van 2024 kan je gebruik maken van onze nieuwe RetourService labels en stickers. Zodra een eerlijke vinder, een door jou verloren item waar je een label of sticker op heeft aangebracht, zich bij ons meldt dan brengen wij jou direct na deze melding van op de hoogte en kan je zelf contact opnemen om jouw eigendom weer in jouw bezit te krijgen.

Hoe werkt de sleutelretourservice?
Als klant van SOS Personal Service ontvang je van ons bij jouw welkomstpakket een uniek genummerde sleutelhanger. Bevestig deze sleutelhanger aan sleutelbos. Als jouw verloren sleutelbos wordt gevonden en de eerlijke vinder deze naar ons stuurt, dan kunnen wij jouw sleutelbos met behulp van het unieke nummer identificeren en aan jou terugsturen.

Wat zijn de kosten voor het terugsturen van mijn sleutelbos?
SOS Personal Service stuurt jouw sleutelbos binnen Nederland kosteloos naar jou terug.

Hoe werkt de bagage-opspoorservice?
Als klant van SOS Personal Service ontvang je van ons bij jouw welkomstpakket een uniek genummerde bagagelabel. Bevestig deze bagagelabel aan bagage. Als jouw verloren bagage wordt gevonden en de eerlijke vinder contact opneemt met onze alarmcentrale, dan kunnen wij jouw bagage met behulp van het unieke nummer identificeren. Onze alarmcentrale neemt vervolgens contact met jou op, je kunt jouw bagage dan laten terugbezorgen of zelf ophalen.

Wat zijn de kosten voor het terugbezorgen van mijn bagage?
De kosten voor het terugbezorgen van jouw bagage is situationeel en is daardoor niet vooraf in bedragen uit te drukken. Als er bij onze alarmcentrale een melding is gemaakt dat jouw bagage is gevonden, dan zal zij contact met jou opnemen. Indien jij het wenst, dan kan de alarmcentrale het terugbezorgen van jouw bagage faciliteren. Tijdens het gesprek met de alarmcentrale kan je afspraken maken over het terugbezorgen van jouw bagage en de bijbehorende kosten.

Herinneringsservice

Hoe werkt de herinneringsservice?
Indien je identiteitsbewijzen of abonnementen met een vervaldatum registreert, dan stuurt SOS Personal Service jou uiterlijk twee maanden voor de geregistreerde vervaldatum een herinnering zodat je deze tijdig kunt vernieuwen of stoppen.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met SOS Personal Service? En op welke tijden?
Voor noodgevallen bel je met onze alarmcentrale, zij is gedurende het jaar 24 uur per dag en 7 dagen in de week voor jou bereikbaar via +31 (0)88 112 9000.

Voor vragen of meer informatie kan je contact opnemen met onze helpdesk. Zij is op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur voor jou bereikbaar.

- E-mail: info@sospersonalservice.nl
- Contactformulier
- Telefoon: 010 – 264 60 40
- Post: SOS Personal Service, Postbus 5177, 2900 ED Capelle aan den IJssel